Μια συλλογική απάντηση στις ελλείψεις αεροσκαφών και πληρώματος αεροσκαφών των ΗΠΑ



Του Douglas Barrie

Για την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών (USAF) οι αριθμοί... δεν βγαίνουν. Δεν μπορεί να παράγει αρκετά πληρώματα ή να αντέξει οικονομικώς να αγοράσει, εγκαίρως, αρκετά προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη με πλήρωμα για να αντιμετωπίσει την "απειλή του ταχέως βηματισμού" της Κίνας. Η λύση μπορεί να βρίσκεται σε μια πλατφόρμα χωρίς πλήρωμα.

Η ποσότητα έχει και μια ποιότητα

Σύμφωνα με γραπτή δήλωση που δόθηκε σε ακρόαση της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Γερουσίας (SASC) στις 26 Απριλίου, η USAF είχε έλλειμμα 1.900 πιλότων το οικονομικό έτος (FY) 2022. Επιπλέον, η διαδικασία εκπαίδευσης δεν κατάφερε να παραδώσει τον αριθμό-στόχο για πληρώματα αεροσκαφών, τουλάχιστον το 2021. Η παρουσίαση, για την υποεπιτροπή SASC Airland, προσδιόρισε τις "κοινότητες μαχητικών και βομβαρδιστικών" ως τις "πιο κρίσιμες" όσον αφορά τις ελλείψεις.

Οι αριθμοί είναι επίσης ένα ζήτημα όταν πρόκειται για τα μελλοντικά μαχητικά αεροσκάφη της USAF. Η οικογένεια συστημάτων Next Generation Air Dominance (NGAD) περιλαμβάνει τουλάχιστον έναν τύπο πλατφόρμας με πλήρωμα. Ωστόσο, η ίδια δήλωση της USAF σημείωσε ότι, ενώ η πλατφόρμα θα παρέχει ένα "εξαιρετικό πλεονέκτημα, δεν θα είναι προσιτό να την αγοράσει κανείς… σε επαρκείς ποσότητες για να παρέχει την απαραίτητη ποσότητα σε ένα χρονοδιάγραμμα που σχετίζεται με την απειλή". Το NGAD θα αντικαταστήσει το Lockheed F-22 Raptor στον ρόλο της υπεροχής στον αέρα. Η USAF στρέφεται σε αυτό που επί του παρόντος αναφέρεται ως Collaborative Combat Aircraft (CCA), μια μη επανδρωμένη πλατφόρμα, για να συμπληρώσει το απόθεμά της σε περίπτωση σύγκρουσης peer-to-peer. Το CCA θα εισαχθεί πριν από το επανδρωμένο σκάφος του NGAD.

Ο Andrew P. Hunter, Βοηθός Γραμματέας της Πολεμικής Αεροπορίας (Acquisition, Technology & Logistics), είπε στην υποεπιτροπή ότι το CCA στόχευε στην παροχή "οικονομικής ποσότητας" ως συμπλήρωμα στα επανδρωμένα πολεμικά αεροσκάφη. Πρόσθεσε ότι μια επιχειρησιακή μονάδα πειραματισμού είχε ήδη δημιουργηθεί και ότι οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη με τη Διοίκηση Αεροπορικής Μάχης της USAF για τη "διατύπωση" των απαιτήσεων CCA.

Φάντασμα στη μηχανή

Ο Χάντερ ανέφερε επίσης ότι η πειραματική μονάδα θα "συνεργαστεί στενά με τους Αυστραλούς, οι οποίοι διαθέτουν μια ιπτάμενη πλατφόρμα που χρησιμοποιούν". Αν και ο Hunter δεν το προσδιόρισε με το όνομά του, αναφερόταν ξεκάθαρα στο Boeing Australia MQ-28 Ghost Bat που αναπτύσσεται για τη Βασιλική Αυστραλιανή Πολεμική Αεροπορία. Το MQ-28 είναι μια πλατφόρμα χαμηλής παρατήρησης με turbofan στην κατηγορία των τριών τόνων. Το MQ-28 μερικές φορές περιγράφεται ως ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος μάχης (UCAV). Ο όρος CCA, ωστόσο, έχει υιοθετηθεί από τις ΗΠΑ για την περιγραφή μιας ακατοίκητης πλατφόρμας που προορίζεται για χρήση σε στενή συνεργασία με αεροσκάφος με πλήρωμα. Τουλάχιστον ένα MQ-28 φέρεται να έχει παρασχεθεί στις ΗΠΑ.

Ένας στόχος της πειραματικής μονάδας θα είναι να αναπτύξει μια αρχική ιδέα λειτουργίας για το CCA μαζί με την αρχιτεκτονική εντολών και ελέγχου. Το CCA θα λειτουργεί όχι μόνο σε συνεννόηση με το NGAD αλλά και άλλα πολεμικά αεροσκάφη με πλήρωμα. Ο Χάντερ συνέδεσε επίσης το CCA με τον κοινό προηγμένο τακτικό πύραυλο Lockheed Martin AIM-260 (JATM). Πρόκειται για ένα έργο ανάπτυξης πυραύλων αέρος-αέρος πέρα από την οπτική εμβέλεια, αν και περαιτέρω λεπτομέρειες παραμένουν απόρρητες. Ο ρόλος του αέρος-αέρος είναι δυνητικά κρίσιμος για το CCA, καθώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να συμπληρώσει πολεμικά αεροσκάφη με πλήρωμα και να αντισταθμίσει ένα πιθανό αριθμητικό μειονέκτημα έναντι της Κίνας στον Ινδικό-Ειρηνικό.

Η πλασματική αξία των CCA ήταν άμεσα εμφανής σε έναν πόλεμο του 2022. Αυτό κατέστη σαφές στην επιτροπή από τον υποστράτηγο της USAF S. Clinton Hinote, Αναπληρωτή Αρχηγό Επιτελείου Στρατηγικής, Ενσωμάτωσης και Απαιτήσεων, όταν είπε: "Το Κοινό Επιτελείο χρηματοδότησε μια μεγάλης κλίμακας πολεμική άσκηση το περασμένο καλοκαίρι… ένας από τους πρωταγωνιστές ήταν το CCA, όχι μόνο για την κοινή δύναμη, αλλά και για τη συνδυασμένη δύναμη, επειδή οι Αυστραλοί συμμετείχαν επίσης σε αυτή την άσκηση, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο, και οι δύο συνέφεραν τις ιδέες τους περί CCA.

Παιχνίδι με αριθμούς

Η USAF θα μπορούσε να αποκτήσει CCA σε μεγάλους αριθμούς, εάν η τεχνολογία εκπληρώσει την υπόσχεσή της. Ο Γραμματέας της Πολεμικής Αεροπορίας Frank Kendall είχε προηγουμένως εκφράσει την άποψη ότι ένας αριθμός της τάξεως των 1.000 CCA έχει χρησιμοποιηθεί για την επικαιροποίηση της ανάλυσης. Τα πρώτα CCA αναμένεται να εισέλθουν στο απόθεμα στα τέλη της δεκαετίας του 2020. Οι κύριοι εργολάβοι ατράκτου των ΗΠΑ διερευνούν όλες τις επιλογές σχεδιασμού για CCA για να καλύψουν τις ανάγκες των ΗΠΑ. Παραμένει κατανοητό ότι περισσότερα από ένα θα επιλεγούν με την πάροδο του χρόνου για να πληρούν διαφορετικές απαιτήσεις.

Το CCA μπορεί να είναι νέο στο όνομα, αλλά το ενδιαφέρον της USAF για μια τέτοια τεχνολογία είναι μακροχρόνιο. Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 η υπηρεσία διερεύνησε τις δυνατότητες των UCAV, όπως και το Ναυτικό των ΗΠΑ. Οι προσπάθειες περιελάμβαναν το πρόγραμμα Joint Unmanned Combat Air System (J-UCAS), με αεροσκάφη επίδειξης. Αυτά, ωστόσο, δεν οδήγησαν καμία από τις δύο υπηρεσίες στο να τοποθετήσει τελικά ένα UCAV. Οι συνδυασμένες προκλήσεις της ευθυγράμμισης των απαιτήσεων, τα δημοσιονομικά ζητήματα, οι πιεστικές τότε ανησυχίες των επιχειρήσεων στο Αφγανιστάν και το Ιράκ και η τεχνική ωριμότητα εμπόδισαν την εισαγωγή τους. Αυτή τη φορά το αποτέλεσμα μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό.

Δείτε τη δημοσίευση του πρωτότυπου άρθρου εδώ
https://www.capital.gr/iiss-org/3717728/mia-sullogiki-apantisi-stis-elleipseis-aeroskafon-kai-pliromatos-aeroskafon-ton-ipa/