Είναι πιθανό ένα ρωσικό Su-30 να χρησιμοποίησε συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου κατά τη διάρκεια αναχαίτισης ενός F-35 πάνω από τη Βαλτική. Αυτό συνέβη το 2021, γράφει ο Ρώσος αναλυτής Αντρέι Αντρέεφ, περιγράφοντας αναλυτικά την υπόθεση.
Το παρασκήνιο έχει ως εξής: στις 30 Απριλίου 2022, το ΝΑΤΟ άρχισε να απαντά στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της περιοχής της Βαλτικής, η οποία είναι πιο κοντά στα σύνορα με τη Ρωσία, έεστάλησαν στην Εσθονία F-35A από την ιταλική Πολεμική Αεροπορία. Σχεδόν αμέσως μετά την άφιξή τους, τα ιταλικά F-35 ξεκίνησαν κοινές περιπολίες με τους Συμμάχους για να εκτελέσουν την αποστολή «αεροπολίτευσης». Καθημερινά τα αεροπλάνα βρίσκονται στον αέρα, όπως και στις 9 Μαΐου που σημειώθηκε το επίμαχο περιστατικό.
Στις 9 Μαΐου, ένα ρωσικό Su-30SM αναφέρθηκε ότι αναχαίτισε ένα ιταλικό F-35 που χειριζόταν ο πιλότος με ψευδώνυμο (;), όνομα (;) Falco (γεράκι). Η αναχαίτιση πραγματοποιείται πάνω από τη Βαλτική Θάλασσα. Η αναχαίτιση χρειάστηκε επειδή το F-35 πλησίασε το ρωσικό στρατιωτικό μεταφορικό αεροσκάφος An-12. Η αναχαίτιση γίνεται από το Su-30SM, το οποίο συνόδευε το An-12.
«Ήρθε σχεδόν από το πουθενά. Ήμουν πολύ μπερδεμένος γιατί δεν περίμενα να το δω τόσο κοντά», περιγράφει ο Ιταλός πιλότος τις πρώτες του εντυπώσεις από την ξαφνική εμφάνιση του Su-30SM. Ο Falco λέει ότι ο Ρώσος πιλότος ενήργησε προκλητικά. Έχει χαθεί αρκετές φορές. Τα συστήματα ανίχνευσης και προειδοποίησης του αμερικανικού μαχητικού αεροσκάφους απέτυχαν ξανά και ξανά και έπρεπε να επανεκκινηθούν.
Η ιστορία του πιλότου
Ο Falco λέει ότι τους είχαν προειδοποιήσει ότι οι Ρώσοι μπορεί να χρησιμοποιούν το Khibiny, ένα σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου. Αλλά αντιμέτωπος με αυτό στην πράξη, όταν τα όργανα του F-35 του αποτυγχάνουν στιγμιαία, ο Falco αρχίζει να ανησυχεί. Βλέποντας το ρωσικό μαχητικό να πλησιάζει γρήγορα, ο Falco αποφάσισε να εφαρμόσει το τυπικό σχέδιο για τέτοιες περιπτώσεις.
Γυρίζει το αεροπλάνο του 30 μοίρες για να διατηρήσει μια απόσταση ασφαλείας. Ο Falco σχεδιάζει να κάνει μια άλλη επανεκκίνηση του συστήματος και να ξεφύγει από τον ηλεκτρονικό πόλεμο του ενοχλητικού γείτονα. Στην αρχή φάνηκε να βοηθάει.
Ρωσικά κόλπα
Ο Ιταλός και ο Ρώσος πετούν δίπλα δίπλα. Και οι δύο εκτελούν ελαφρούς ελιγμούς. Ο Falco, πάντα σύμφωνα με την ίδια πηγή, είπε πως το Su-30 γρήγορα έμεινε πίσω και εξαφανίστηκε από το οπτικό πεδίο. Για ένα λεπτό, ο Ιταλός πιλότος χάνει ξανά το σύστημα ανίχνευσης. Και ξαφνικά το ρωσικό Flanker βρέθηκε ακριβώς μπροστά από το F-35. Πέρασε από πολύ κοντά.
«Ξαφνικά πάγωσα από φόβο. Δεν περίμενα τόσο επικίνδυνο ελιγμό από τους Ρώσους», σχολίασε ο Falco. Ο Ιταλός πιλότος άρχισε να κάνει ομαλά μια στροφή στον ορίζοντα, προσπαθώντας να μην προκαλέσει τον Ρώσο πιλότο. Bλέπει το Su-30 από κάτω του. Ο Falco προσπάθησε να κρατήσει το ρωσικό μαχητικό στο στόχαστρο του, έτσι έστρεψε και το ρύγχος του αεροπλάνου προς το μέρος του. Ο Ρώσος πιλότος βρέθηκε αμέσως μπροστά του. Στο F-35, άρχισαν και πάλι τα προβλήματα με τα όργανα.
Ο Ιταλός πιλότος γυρίζει 40 μοίρες, ξεκινώντας και πάλι να ενεργοποιεί τα συστήματα ανίχνευσης. Ο Falco έχασε για λίγο το Su-30. Στη συνέχεια εμφανίστηκε ξανά το Su-30, αλλά αυτή τη φορά, σε αντίθεση με τους τελευταίους ελιγμούς του, το Su-30 πέταξε ήρεμα δίπλα στο F-35 και δεν έκανε άλλους επικίνδυνους ελιγμούς. Σε κάποιο σημείο, το Su-30SM απλώς βυθίστηκε και απομακρύνθηκε.
Ο Falco κατάλαβε ότι ο Ρώσος πιλότος απλώς δοκίμαζε τις ικανότητες του F-35. Ο Ιταλός λέει ότι γνώριζε για τις ικανότητες των ρωσικών Su030SM (από που αλήθεια;). Μιλώντας στο Military History of Italy, ο Falco λέει ότι δεν περίμενε ότι το πιο σύγχρονο αμερικανικό μαχητικό αεροσκάφος με όλα τα σύγχρονα συστήματα και όπλα θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί τόσο εύκολα. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το Su-30 είναι α/φ 4ης γενιάς, αν και αναβαθμισμένο.
Σχετικά με το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου Khibiny
Το Khibiny είναι ένα σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου που ξεκίνησε την ανάπτυξή του την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Τα πρώτα δείγματα του συστήματος ήταν τραχιά, βαριά και δεν κατάφεραν να επιτύχουν την επιθυμητή λειτουργικότητα.
Αργότερα, κάπου στη δεκαετία του 1980, το Khibiny έγινε προτεραιότητα της κοινής συνεργασίας μεταξύ της KNIRTI και της αεροπορικής εταιρείας Sukhoi. Μόλις το Sukhoi συμπεριληφθεί στο έργο, αλλάζει όχι μόνο τη σχεδίαση αλλά και τη στάση του τρόπου χρήσης του μελλοντικού συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου.
Επί του παρόντος, το Khibiny έχει ήδη υποστεί αρκετές βελτιώσεις και θεωρείται ένα εξαιρετικό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου. Αρχικά, η Ρωσία σκόπευε να ενσωματώσει το Khibiny στο Su-34. Αυτό συμβαίνει επίσημα όταν η Μόσχα αποφασίσει το 2014 ότι όλα τα Su-34 θα λάβουν αυτό το σύστημα. Ενσωματώθηκε με την ονομασία L-175V Khibiny. Αργότερα, η Μόσχα αποφάσισε ότι το Su-30 θα πρέπει επίσης να αποκτήσει αυτό το σύστημα.
Σύμφωνα με πηγές, όλα τα Su-34 που αναπτύχθηκαν στον πόλεμο με την Ουκρανία έλαβαν το L-175V Khibiny. Το Su-30SM είναι το αεροσκάφος που συμμετέχει σε στρατιωτικές επιχειρήσεις, το οποίο έχει την ίδια ενοποίηση. Τμήματα αυτού του συστήματος λέγεται τώρα ότι ανακαλύφθηκαν μετά την κατάρριψη ενός Su-30SM από τις ουκρανικές ένοπλες δυνάμεις κοντά στο Izyum. Στη συνέχεια ανακαλύφθηκε μια κάψουλα σιγαστήρα RTU 518-PSM, η οποία αποτελεί μέρος ολόκληρου του κιτ.
https://bulgarianmilitary.com/2023/06/02/su-30-has-used-khibiny-ew-system-while-intercepting-the-f-35/
https://www.defence-point.gr/news/f-35-kata-su-30sm-flanker-proti-monomachia-omilei-pilotos-vid
0 Comments
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και να είστε κόσμιοι στις εκφράσεις σας. Οποιοδήποτε άλλο σχόλιο με γκρικλις και ξένη γλώσσα θα διαγράφετε. Ευχαριστώ!